iacobs

Jeg fortsetter å pushe Hindman

Posted in Uncategorized by iacob on oktober 29, 2009

The More Things Change, the More They Stay the Same: Online Audiences and the Paradox of Web Traffic

Advertisements

8 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. arnte said, on november 5, 2009 at 3:20 pm

    .. og det skjønner jeg godt! :) Forøvrig veldig fin youtube-prez (bra blandingen av film og foiler).

  2. iacob said, on november 5, 2009 at 3:28 pm

    Enig. Også er det dels skremmende og dels fascinerende hvilket metodisk nivå man må prestere på for å se helt grunnleggende bevegelser i mediemarkedet. Her har IMK noen utfordringer?

    • arnte said, on november 5, 2009 at 3:41 pm

      He he. Definitely! Og mange med IMK. Har forøvrig en våt drøm om å få med nettopp den typen samarbeidspartnere han har hatt. Matte, stokastisk-tallknuser-økonomigreier.. Ting jeg ikke skjønner, men tror vil kunne tilføre mye. Time will show, som Rudolf Blodstrupmoen sier.

      • iacob said, on november 6, 2009 at 8:27 am

        Ja, jeg kjenner ikke noe mindre på det der jeg sitter. Litt provoserende hvordan han omtaler alle sine statistiske kjøringer som simple eller basic.

        Jeg er også usikker på om det er problematisk å få ut data fra isp i Norges, slik Hitwise tydeligvis gjør i Amerika.

  3. waldal said, on november 11, 2009 at 2:53 pm

    Og her er litt Hindman-kritikk…

    http://techpresident.com/blog-entry/critiquing-matthew-hindmans-myth-digital-democracy

  4. iacob said, on november 11, 2009 at 10:45 pm

    Nei, jeg kan vel ikke annet enn å anbefale alle å lese kommentaren som Waldal lenker til.

    Jeg tror nok fortsatt at Hindman har rett i at det det foreløpige demokratiske potensialet i Internett er oversolgt.

    Men oversolgt betyr ikke at det ikke er potensial. Både blogger, twitter og resten av 2.0-kakafoniet representerer en utvidelse av offentligheten slik vi kjenner den fra kringkasting og papir. Derom er det vanskelig å være uenig. .

    Men, vi må likevel være forsiktige med å konkludere for vidløftig.

    Og uavhengig av ståsted viser både Hindman og Sifry at vi, som medieforskere står overfor spennende metodiske utfordringer i tiden som kommer. Det tror jeg vi kan enes om.

  5. forums.desupowered.com said, on mai 30, 2013 at 4:30 pm

    Hi there, I discovered your web site by means of Google even as searching for a related topic, your web site got here up, it appears
    great. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Hi there, just turned into alert to your weblog via Google, and found that it’s truly informative. I’m gonna watch
    out for brussels. I will appreciate if you proceed this in future.
    A lot of people will likely be benefited out of your writing.
    Cheers!

  6. Web Design said, on mai 19, 2014 at 2:04 pm

    A comprehensive discussion of the legal considerations for a web
    design business is beyond the scope of this article but
    many resources are available to provide more information about this topic (both online
    and in print). Traffic Online Media Solutions is a premier Dubai interactive agency that can help you in everything from
    launching your products and services online, to targeting your selected audiences to buy and try
    your offerings. You have got to find a way
    to make an appealing Web Design Mississauga , seo Mississauga , Web Design Brampton , Web Design Hamilton,Web Design Oakville,Web Design Milton and likewise escalate conversion price.


Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: